{ }

Ki-Mo-No Blog

  • Trin-iT Software Solutions - Activatiekiosk voor reserveringen op de natuurkampeerterreinen van Staatsbosbeheer
    Trin-iT Software Solutions - Activatiekiosk voor reserveringen op de natuurkampeerterreinen van Staatsbosbeheer
    Kimono powered
    Activatiekiosk voor reserveringen op de "logeren bij de boswachter" kampeer-terreinen van Staatsbosbeheer. Self service into the wild :)

    Activatiekiosk voor reserveringen op de natuurkampeerterreinen van Staatsbosbeheer

    Ssst-ille getuigen

    Situatie

    Gegeven: 22 kleinschalige, besloten natuurkampeerterreinen verspreid over ons kleine en o zo mooie Nederland. Het kan allemaal dankzij de inzet van Staatsbosbeheer. Met grote aandacht voor de kwaliteit van de kampeerervaring stellen zij mensen in de gelegenheid om ‘middenin de natuur’ en met volop rust, stilte, ruimte te genieten van onze Nederlandse natuurpracht. Horizonnen verwijderd van ‘de beschaafde wereld’. Winterkamperen. Vrije kampeerervaringen op de Veluwe, de Wadden of dichtbij klein of groot water. En zelfs met de hond.

    Op www.logerenbijdeboswachter.nl vind je het hele verhaal over deze bijzondere korte of langere vakantiebestemmingen. Voor één tot maximaal eenentwintig overnachtingen.

    Uitdagingen
    Reserveren. Betalen. Het “ja-hoor-we-zijn-er!” ter plekke activeren van de reservering. Uitchecken. …In zo’n proces zijn dit de uitdagingen. Hoe reserveer je zo’n vakantie thuis op de bank? Hoe betaal je je verblijf op een van de kampeerterreinen? Hoe activeer je reserveringen op prachtplekken die, in veel gevallen gelegen in the middle of nowhere, niet zijn voorzien van alle modernste technische voorzieningen – offline en online? En hoe monitor je op afstand het goede technische functioneren van systemen, apparatuur, verbindingen. Tot en met het snel op afstand (90+%) oplossen van problemen!?

    Samenvattend luidt de vraag: hoe ontwikkel je één robuuste alles-in-een oplossing voor al deze bovengenoemde uitdagingen?

    Kimono browser en Kimonitor ondersteunde integratie
    In de werkwijze van Trin-iT staat juist die integratie van ‘losse’ bouwstenen centraal. Wij kunnen zo sterk zijn als ‘integrator’ dankzij de door ons ontwikkelde Kimono browser en Kimonitor. Met de Kimono browser kunnen we systemen van derden ontsluiten om deze vervolgens zo aan te passen dat het perfect op elkaar afgestemde en aansluitende onderdelen van één selfservice oplossing worden.

    In dit specifieke geval draaide alles om het bij elkaar brengen van verschillende werelden en partijen. Stratech, de leveranciers van het reserveringssysteem. Snakeware, de ontwerpers en bouwers van de graphic user interface (GUI). De kampeerders, de boswachters – natuurlijk! – en de techniek op locatie.

    Op basis van onze Kimono browser integratie handleiding maakte Snakeware de aanpassingen aan de GUI van de reserveringssoftware. Nu kon deze werken met de door Kimono beschikbaar gestelde plug-ins voor, onder andere, het afrekenen via de ingebouwde betaalterminal en het printen van de reserveringsslip via de ingebouwde printer.

    Ook de hardware
    Trin-iT hielp Staatsbosbeheer bij de selectie van de te bouwen hardware: de kiosk! Geplaatst in bos en hei moet die ‘hufterproof’ zijn en het hele jaar door in zon, regen, vorst en wind probleemloos blijven werken. Het werd een behuizing met een geanodiseerd aluminium front paneel, voorzien van een hydrostaat en verwarming. Daar waar internet op locatie niet beschikbaar was, wordt de bereikbaarheid geregeld via een 4G M2M modem.

    Kimonitor onderhoud
    Ons Trin-iT team blijft altijd verbonden met de ontwikkelde, gebouwde en ingevoerde oplossing. Zijn de kiosken eenmaal ‘buiten aan het werk’, dan wordt het operationele beheer van de inmiddels 25 automaten verzorgd door Kimonitor. Hiermee wordt het goede functioneren van de kiosken – apparatuur + internet + software - nauwlettend gevolgd. En in het geval van problemen kunnen deze in meer dan 90% van de gevallen op afstand worden opgelost!

    Resultaat
    Staatsbosbeheer blij, kampeerders blij, boswachters blij. En wij ook!

    Nagekomen feiten (geen fake news)
    Inmiddels blijkt uit recent onderzoek dat 60% van de boekingen voor de natuurkampeerterreinen van Staatsbosbeheer via de kiosk-zuil oplossing ter plekke op de kampeerterreinen loopt. Natuurkampeerders houden er dus kennelijk van om – avontuurlijk en hopend dat het toeval hun gunstig gezind is – op goed geluk op vakantie te gaan. Zit het inderdaad mee, dan gaat hun wens inderdaad ‘self service’ op locatie in vervulling.

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!
Contact