{ }

Ki-Mo-No Blog

  • Trin-iT Software Solutions - Efficiënt-effectief! Onbemande selfservice kiosken in Delfts Stadskantoor
    Trin-iT Software Solutions - Efficiënt-effectief! Onbemande selfservice kiosken in Delfts Stadskantoor
    Kimono powered
    Effectief en efficiënt in Stadskantoor Delft. Met selfservice-kiosk voor 25-tal diensten en producten een servicesprong omhoog en vooruit!

    Efficiënt-effectief! Onbemande selfservice kiosken in Delfts Stadskantoor

    Gemeenten die de goede samenwerking met hun burgers hoog in het vaandel dragen, adviseren wij nadrukkelijk van het werken met onbemande digitale selfservice kiosk concepten een van de speerpunten van hun verbeterde dienstverlening te maken.

    Voor het ‘optillen’ naar een hoger serviceniveau kunnen de burgers van de Gemeente Delft in hun Stadskantoor zelf aan de slag met zo’n 25 diensten en producten die worden aangeboden in de vrijstaande en onbemande selfservice kiosken. Hier kunnen ‘klanten’ ongestoord hun eigen ding doen en ter plekke een of meerdere gemeentelijke diensten en producten aanvragen, betalen, meenemen.

    Burgers die weten wat zij willen en die digitaal zonder angst of onzekerheid zijn, verwelkomen selfservice via kioskoplossingen als een zinnige verbetering van het gemeentelijke serviceniveau. Zij hebben nauwelijks moeite met het verkennen, gericht zoeken, bestellen en betalen via databases en het internet.

    Het aanbod van selfservice kiosken wordt door gebruikers positief beoordeeld!

    Het wordt gezien als bewijs van het feit dat de gemeente zich inspant voor effectieve én efficiënte dienstverlening. Sneller en gemakkelijker voor mondige en digitaal vaardige burgers… dat is altijd welkom!

    Door zo te werken wordt extra tijd en capaciteit vrijgemaakt voor meer complexe vormen van dienstverlening. In die gevallen werkt de mens-tot-mens samenwerking nog steeds het beste. Ook de persoonlijke service aan mensen die minder goed zijn ingesteld op gedigitaliseerde dienstverlening kan nu een kwaliteitsimpuls krijgen. Er is meer tijd en rust voor individuele begeleiding, advisering en transactieafhandeling. 

    Delft werkt dus met het MOL-concept van Multifunctionele Onbemande Loketten. In het Stadskantoor biedt de Gemeente op onbemande digitale kiosken inderdaad een 25-tal voor online beantwoording geschikte producten en diensten aan. Voorbeelden: een vraag stellen aan de gemeente; een afspraak maken; documenten scannen; een uitkeringsspecificatie; parkeervergunningen; uittreksel geboorteregister; aanvraag bodeminformatie (PIN-betaling); melding openbare ruimte; melding monumentale boom; bouwmelding (PIN-betaling); Kennisgeving BSN; uittreksel BRP (PIN-betaling); afschrift akte Burgerlijke stand (PIN-betaling); aanvraag naamgebruik; verhuizing naar of binnen Delft.

    Over dit in eerste instantie door de Gemeente Delft zelf ontwikkelde MOL-concept werd door de Trin-iT’s software bouwers de klantvriendelijke en voor alle betrokkenen – ook de gemeente zelf - veilige KimonoBrowser heen gelegd. Bestaande in-house webapplicaties kunnen zo probleemloos, snel en veilig op een externe selfservice automaat worden aangeboden.

    Vanuit het bestaande HTML kunnen ook speciale Kimono protocollen en commando’s worden aangeroepen. Zo maakt Kimono’s ‘payware protocol’ het mogelijk om een betaalterminal aan te sturen alsof je een betaling start via iDEAL.

    De aanpassingen aan de bestaande software zijn dusdanig overzichtelijk dat de software geschikt blijft voor online gebruik en tegelijk ook in een automaat gebruikt kan worden.

    Nieuwe inzichten zorgen ook nu nog voor een steeds rijker wordend aanbod van gemeentelijke diensten en producten. Denk hierbij onder andere aan een betaalterminal en het aanhaken van printfaciliteiten – voor een betaalbon tot een print-out van een officieel document.

    Dit en veel meer maakt het KimonoBrowser platform mogelijk!

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!
Contact